دربارهٔ هنر برای هنر: تفاوت بین نسخه‌ها

از irPress.org
پرش به ناوبری پرش به جستجو
جز (ربات: افزودن رده:کتاب_جمعه_۸)
(اصلاحِ الگو.)
سطر ۱۰: سطر ۱۰:
 
[[Image:8-081.jpg|thumb|alt= کتاب جمعه سال اول شماره ۸ صفحه ۸۱|کتاب جمعه سال اول شماره ۸ صفحه ۸۱]]
 
[[Image:8-081.jpg|thumb|alt= کتاب جمعه سال اول شماره ۸ صفحه ۸۱|کتاب جمعه سال اول شماره ۸ صفحه ۸۱]]
  
{{در حال ویرایش}}
+
{{ناقص}}
  
  

نسخهٔ ‏۵ ژوئیهٔ ۲۰۱۱، ساعت ۱۴:۱۰

کتاب جمعه سال اول شماره ۸ صفحه ۷۲
کتاب جمعه سال اول شماره ۸ صفحه ۷۲
کتاب جمعه سال اول شماره ۸ صفحه ۷۳
کتاب جمعه سال اول شماره ۸ صفحه ۷۳
کتاب جمعه سال اول شماره ۸ صفحه ۷۴
کتاب جمعه سال اول شماره ۸ صفحه ۷۴
کتاب جمعه سال اول شماره ۸ صفحه ۷۵
کتاب جمعه سال اول شماره ۸ صفحه ۷۵
کتاب جمعه سال اول شماره ۸ صفحه ۷۶
کتاب جمعه سال اول شماره ۸ صفحه ۷۶
کتاب جمعه سال اول شماره ۸ صفحه ۷۷
کتاب جمعه سال اول شماره ۸ صفحه ۷۷
کتاب جمعه سال اول شماره ۸ صفحه ۷۸
کتاب جمعه سال اول شماره ۸ صفحه ۷۸
کتاب جمعه سال اول شماره ۸ صفحه ۷۹
کتاب جمعه سال اول شماره ۸ صفحه ۷۹
کتاب جمعه سال اول شماره ۸ صفحه ۸۰
کتاب جمعه سال اول شماره ۸ صفحه ۸۰
کتاب جمعه سال اول شماره ۸ صفحه ۸۱
کتاب جمعه سال اول شماره ۸ صفحه ۸۱


عنوان: درباره هنر برای هنر

نویسنده: گیورگی والنتینو پِلخانوف

ترجمهء: فرشته مولوی شیرازی

اعتقاد به هنر برای هنر آنگاه پدید می آید که هنرمند با محیط اجتماعی خود ناهماهنگ گردد.

البته شاید گفته شود که برای توجیه چنین حکم و نتیجه ئی پوشکین را نمونه آوردن کافی نیست. این گفته را رد یا انکار نخواهم کرد و این بار ، نمونه های دیگری، از تاریخ ادبیات فرانسه خواهم آورد، یعنی از تاریخ ادبیات کشوری که گرایشهای روشنفکرانه اش ـ دست کم تا نیمه قرن آخیر ـ در سراسر قاره اروپا گسترده ترین تاثیر را داشته است.