حالت: تفاوت بین نسخهها
جز |
(بازنگری و نهایی شد.) |
||
سطر ۲: | سطر ۲: | ||
[[Image:KHN017P176.JPG|thumb|alt= کتاب هفته شماره ۱۷ صفحه ۱۷۶|کتاب هفته شماره ۱۷ صفحه ۱۷۶]] | [[Image:KHN017P176.JPG|thumb|alt= کتاب هفته شماره ۱۷ صفحه ۱۷۶|کتاب هفته شماره ۱۷ صفحه ۱۷۶]] | ||
[[Image:KHN017P177.JPG|thumb|alt= کتاب هفته شماره ۱۷ صفحه ۱۷۷|کتاب هفته شماره ۱۷ صفحه ۱۷۷]] | [[Image:KHN017P177.JPG|thumb|alt= کتاب هفته شماره ۱۷ صفحه ۱۷۷|کتاب هفته شماره ۱۷ صفحه ۱۷۷]] | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
سطر ۱۴: | سطر ۹: | ||
ای لحظههای گریزان صفای شما باد. | ای لحظههای گریزان صفای شما باد. | ||
− | دمتان و ناز قدمتان گرامی، سلام! اندر | + | دمتان و ناز قدمتان گرامی، سلام! اندر آئید. |
− | + | این شهر خاموش در دورست فراموش، | |
جاوید جای شما باد. | جاوید جای شما باد. | ||
+ | <br> | ||
− | ای لحظههای شگفت و گریزان که گاهی، چه کمیاب- | + | ای لحظههای شگفت و گریزان که گاهی، چه کمیاب - |
این مشت خون و خجل را | این مشت خون و خجل را | ||
سطر ۳۱: | سطر ۲۷: | ||
از شهر بند حصارش فراتر، | از شهر بند حصارش فراتر، | ||
− | و میپرد چون پر | + | و میپرد چون پر بیمناک کبوتر، |
تن، شنگی از رقص لبریز | تن، شنگی از رقص لبریز | ||
سطر ۳۷: | سطر ۳۳: | ||
سر، چنگی از شوق سرشار، | سر، چنگی از شوق سرشار، | ||
− | غم دور و | + | غم دور و اندیشهٔ بیش و کم دور، |
هستی همه لذت و شور، | هستی همه لذت و شور، | ||
− | ای لحظههای بدینسان شگفت از | + | ای لحظههای بدینسان شگفت از کجائید؟ |
− | کی، | + | کی، وز کدامین ره آئید؟ |
از باغهای نگارین مستی؟ | از باغهای نگارین مستی؟ | ||
سطر ۵۱: | سطر ۴۷: | ||
از دیدن و آزمودن؟ | از دیدن و آزمودن؟ | ||
+ | <br> | ||
نه. | نه. | ||
سطر ۶۶: | سطر ۶۳: | ||
نه. | نه. | ||
− | ای | + | ای آنچنان لحظهها از کجائید؟ |
از شوق آیندههای بلورین؟ | از شوق آیندههای بلورین؟ | ||
سطر ۷۴: | سطر ۷۱: | ||
نه. | نه. | ||
+ | <br> | ||
آینده؟ هوم، حیف، هیهات. | آینده؟ هوم، حیف، هیهات. | ||
سطر ۸۱: | سطر ۷۹: | ||
افسوس | افسوس | ||
+ | <br> | ||
باز آن بزرگ اوستادم، | باز آن بزرگ اوستادم، | ||
سطر ۹۷: | سطر ۹۶: | ||
− | مهدی اخوان ثالث | + | :::::::::'''مهدی اخوان ثالث''' |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | + | ::::::::::'''(م.امید)''' | |
− | + | :::::::::'''تهران خردادماه ۱۳۳۹''' | |
سطر ۱۱۹: | سطر ۱۰۸: | ||
[[رده:کتاب هفته ۱۷]] | [[رده:کتاب هفته ۱۷]] | ||
[[رده:شعر]] | [[رده:شعر]] | ||
− | [[رده:مهدی | + | [[رده:مهدی اخوان ثالث]] |
+ | [[رده:مقالات نهاییشده]] | ||
+ | |||
+ | |||
+ | {{لایک}} |
نسخهٔ ۱ ژوئیهٔ ۲۰۱۳، ساعت ۰۸:۰۱
آفاق پوشیده از فر بیخویشی است و نوازش،
ای لحظههای گریزان صفای شما باد.
دمتان و ناز قدمتان گرامی، سلام! اندر آئید.
این شهر خاموش در دورست فراموش،
جاوید جای شما باد.
ای لحظههای شگفت و گریزان که گاهی، چه کمیاب -
این مشت خون و خجل را
در بارش نور نوشین خود مینوازید،
او میپرد چون دل پر سرود قناری
از شهر بند حصارش فراتر،
و میپرد چون پر بیمناک کبوتر،
تن، شنگی از رقص لبریز
سر، چنگی از شوق سرشار،
غم دور و اندیشهٔ بیش و کم دور،
هستی همه لذت و شور،
ای لحظههای بدینسان شگفت از کجائید؟
کی، وز کدامین ره آئید؟
از باغهای نگارین مستی؟
از بودن و تندرستی؟
از دیدن و آزمودن؟
نه.
من
بس بودم و آزمودم،
حتی
گاهی خوشم آمد از خنده و بازی کودکانم
اما
نه.
ای آنچنان لحظهها از کجائید؟
از شوق آیندههای بلورین؟
یا یادهای عزیز گذشته؟
نه.
آینده؟ هوم، حیف، هیهات.
و ما گذشته،
افسوس
باز آن بزرگ اوستادم،
یادم،
آمد.
چون سیلی از آتش آمد،
با ابری از دود.
بدرود ای لحظه! ای لحظه! بدرود.
بدرود
- مهدی اخوان ثالث
- (م.امید)
- تهران خردادماه ۱۳۳۹