کاربر:Mohaddese

از irPress.org
نسخهٔ تاریخ ‏۲۳ نوامبر ۲۰۱۱، ساعت ۰۵:۱۲ توسط Mohaddese (بحث | مشارکت‌ها)
پرش به ناوبری پرش به جستجو

آزمایش

شاه = R
وزیر = D
رخ = T

علائم اختصاری مهره‌ها و بعضی علائم دیگر به‌شرح زیر است:


شاه = R
وزیر = D
رخ = T
فیل = F
اسب = C
پیاده = P
قلعهٔ کوچک یا قلعهٔ جناح مهرهٔ شاه = O - O
قلعه بزرگ یا قلعهٔ جناح وزیر = O - O - O



۸



۸
8
7
6
5
4
3
2
1 ـ a b c d e f g h


  • شبهِ صفحهٔ شطرنج! :)) هنوز نفهمیدم برای اینکه فاصله بین خونه‌ها نباشه باید چیکار کرد. و برای سیاه شدن خونه‌ها. و برای اینکه عدد و یا حروف کنار جدول یا زیرِ جدول (ولی بیرون از جدول) رو چه‌جوری می‌شه گذاشت.
  • آیا می‌شه عکسِ مهره‌ها رو در اندازهٔ کوچک، آپلود کرد توی سایت، و بعد برای استفاده لینک داد بهشون؟ برای جایی مثل صفحهٔ ۱۵۵، شطرنج جوانان ۱. --Mohaddese ‏۱۵ نوامبر ۲۰۱۱، ساعت ۲۰:۲۴ (UTC)
چه خوب، محدثه. فکر نمی‌کردم بشه صفحهٔ شطرنج درست کرد. فقط من بلد نیستم از عکس وسط متن اون‌جوری که این‌جا نیازه استفاده کنم توی ویکی. و نمی‌دونم چه جوری می‌تونم کمکت کنم.. --پرستو ‏۱۶ نوامبر ۲۰۱۱، ساعت ۰۹:۲۷ (UTC)




A
8
7
6
5
4
3
2
1
a b c d e f g h



6 – . . . . . . 6 – h7 – h6
7 – Fg5 – h4 7 – g7 – g5


6 – . . . . . . 6 – h7 – h6
7 – Fg5 – h4 7 – g7 – g5


6 – . . . . . . 6 – h7 – h6
7 – Fg5 – h4 7 – g7 – g5



«سفید باید بازی را با حرکت:

5 – Cc3 – d5!

ادامه دهد»



سیاه مهره سفید
۹ .......................................... وزیر .......................................... ۱۲
۱ .......................................... رخ وزیر .......................................... ۸
۳ .......................................... رخ شاه .......................................... ۴
۳ .......................................... اسب .......................................... ۷
۰ .......................................... فیل .......................................... ۲


6 – . . . . . . 6 – h7 – h6
7 – Fg5 – h4 7 – g7 – g5


6 – . . . . . . 6 – h7 – h6
7 – Fg5 – h4 7 – g7 – g5


6 – h7 – h6 6 – . . . . . .
7 – g7 – g5 7 – Fg5 – h4


1- . . . . . . 1- cd5 – c7
2- F g2 × a8 2- C c7 × a8


سفید سیاه
1 – R – b2! 1 – p – g4
2 – D – d5! 2 – pf7 x p
3 – D – H5 + + مات


سفید سیاه
1 – R – b2! 1 – p – g4
2 – D – d5! 2 – pf7 x p
3 – D – H5 + + مات


سفید سیاه
1 – R – b2! 1 – p – g4
2 – D – d5! 2 – pf7 x p
3 – D – H5 + + مات




حتماً دلتان می‌خواهد بدانید که هدف کارپف از این کیش بی‌موقع چیست؟ سؤال به‌جائی است. حرکت کارپف این است که اسب g1 را به‌خانه f3 ببرد؛ ولی کارپف می‌خواهد از هم اکنون برای مرحلهٔ پایان بازی End Game امتیازی ذخیر کند:

بر اساس تئوری‌های موجود، کورچنوی می‌بایست فیلش را در خانه e7 مستقر کند که این حرکت به‌مراتب قوی‌تر و سنجیده‌تر از حرکتی است که انجام داده:

5 – . . . . . . . 5 – F – d7
6 – D – e2 6 – D – e7

بر اساس تئوری‌های موجود، کورچنوی می‌بایست فیلش را در خانه e7 مستقر کند که این حرکت به‌مراتب قوی‌تر و سنجیده‌تر از حرکتی است که انجام داده:

7 – F x F + 7 – . . . . . .