سیاست جامعه و سیاست ادبیات: تفاوت بین نسخه‌ها

از irPress.org
پرش به ناوبری پرش به جستجو
سطر ۱۴: سطر ۱۴:
  
 
{{در حال ویرایش}}
 
{{در حال ویرایش}}
::::::::از: ک. زلینسکی==سیاست جامعه==         
+
::::::::از: ک. زلینسکی        
:::::::::ک.زلینسکی==و سیاست ادبیات==
 
  
 
::::::::ترجمه: پرویز صالحی
 
::::::::ترجمه: پرویز صالحی

نسخهٔ ‏۲۳ نوامبر ۲۰۱۱، ساعت ۰۱:۱۷

کتاب جمعه سال اول شماره ۱۳ صفحه ۸۰
کتاب جمعه سال اول شماره ۱۳ صفحه ۸۰
کتاب جمعه سال اول شماره ۱۳ صفحه ۸۱
کتاب جمعه سال اول شماره ۱۳ صفحه ۸۱
کتاب جمعه سال اول شماره ۱۳ صفحه ۸۲
کتاب جمعه سال اول شماره ۱۳ صفحه ۸۲
کتاب جمعه سال اول شماره ۱۳ صفحه ۸۳
کتاب جمعه سال اول شماره ۱۳ صفحه ۸۳
کتاب جمعه سال اول شماره ۱۳ صفحه ۸۴
کتاب جمعه سال اول شماره ۱۳ صفحه ۸۴
کتاب جمعه سال اول شماره ۱۳ صفحه ۸۵
کتاب جمعه سال اول شماره ۱۳ صفحه ۸۵
کتاب جمعه سال اول شماره ۱۳ صفحه ۸۶
کتاب جمعه سال اول شماره ۱۳ صفحه ۸۶
کتاب جمعه سال اول شماره ۱۳ صفحه ۸۷
کتاب جمعه سال اول شماره ۱۳ صفحه ۸۷
کتاب جمعه سال اول شماره ۱۳ صفحه ۸۸
کتاب جمعه سال اول شماره ۱۳ صفحه ۸۸
کتاب جمعه سال اول شماره ۱۳ صفحه ۸۹
کتاب جمعه سال اول شماره ۱۳ صفحه ۸۹
کتاب جمعه سال اول شماره ۱۳ صفحه ۹۰
کتاب جمعه سال اول شماره ۱۳ صفحه ۹۰
کتاب جمعه سال اول شماره ۱۳ صفحه ۹۱
کتاب جمعه سال اول شماره ۱۳ صفحه ۹۱
کتاب جمعه سال اول شماره ۱۳ صفحه ۹۲
کتاب جمعه سال اول شماره ۱۳ صفحه ۹۲
از: ک. زلینسکی
ترجمه: پرویز صالحی


انقلاب سوسیالیستی اکتبر ۱۹۱۷ اتحاد جماهیر شوروی شکاف سیاسی
عمیقی بین نویسندگان آن سرزمین به وجود آورد: سمت‌گیری سیاسی له و
علیه آغاز عمیق‌تر شدن شکاف ایدئولوژیکی بود. پیشرفت ادبیات
شوروی از نظر کلی تنها زمانی قابل درک است که به‌مبارزه برای آفرینش
ادبیات توجه شود. یعنی ادبیاتی که لنین از آن به‌عنوان «بخشی از اتحاد
پرولتاریا» یاد کرده است. در دهه‌های اخیر مساله تقرّب ادبیات به زندگی و
کمک بدان برای، ایفای نقشی فعال در آموزش کمونیستی مردم، مدام مطرح
بوده. و بدین منظور متناسب با شرایط تاریخی راه حل‌های مختلفی نیز
ارائه شده است.