دربارهٔ هنر برای هنر: تفاوت بین نسخهها
پرش به ناوبری
پرش به جستجو
جز (هنر برای هنر به دربارهٔ هنر برای هنر منتقل شد: انتقال به عنوان دقیق.) |
|||
سطر ۱۰: | سطر ۱۰: | ||
[[Image:8-081.jpg|thumb|alt= کتاب جمعه سال اول شماره ۸ صفحه ۸۱|کتاب جمعه سال اول شماره ۸ صفحه ۸۱]] | [[Image:8-081.jpg|thumb|alt= کتاب جمعه سال اول شماره ۸ صفحه ۸۱|کتاب جمعه سال اول شماره ۸ صفحه ۸۱]] | ||
− | {{ | + | {{در حال ویرایش}} |
نسخهٔ ۲ اوت ۲۰۱۱، ساعت ۰۶:۲۳
این مقاله در حال تایپ است. اگر میخواهید این مقاله را تایپ یا ویرایش کنید، لطفاً دست نگه دارید تا این پیغام حذف شود. |
عنوان: درباره هنر برای هنر
نویسنده: گیورگی والنتینو پِلخانوف
ترجمهء: فرشته مولوی شیرازی
اعتقاد به هنر برای هنر آنگاه پدید می آید که هنرمند با محیط اجتماعی خود ناهماهنگ گردد.
البته شاید گفته شود که برای توجیه چنین حکم و نتیجه ئی پوشکین را نمونه آوردن کافی نیست. این گفته را رد یا انکار نخواهم کرد و این بار ، نمونه های دیگری، از تاریخ ادبیات فرانسه خواهم آورد، یعنی از تاریخ ادبیات کشوری که گرایشهای روشنفکرانه اش ـ دست کم تا نیمه قرن آخیر ـ در سراسر قاره اروپا گسترده ترین تاثیر را داشته است.