گفتوگو با شوستاکوویچ: تفاوت بین نسخهها
پرش به ناوبری
پرش به جستجو
سطر ۴: | سطر ۴: | ||
{{در حال ویرایش}} | {{در حال ویرایش}} | ||
+ | |||
+ | بیتردید دمیتری شوستاکوویچ، یکی از متعهدترین موسیقیدانان معصر است. در ایران بیشتر او را با سمفونی هفتم که به'''سمفونی لینینگراد''' معروف است و نیز '''اعدام استپان رازین''' که بر روی شعر '''یِوْگِیْ یفتوشِنکو''' ساخته شده میشناسند. اما کلیهٔ آثار '''شوستاکوویچ''' و بهویژه پانزده سمفونی وی سرشار از مضامین غنی و شور و شوقهای انسانی است، تحلیل آثار وی را بهفرصتی دیگر میگذاریم و اکنون برای شناسائی بیشتر وی مصاحبهئی را که در زمان حیات موسیقیدان با او انجام شده بهفارسی برمیگردانیم. | ||
+ | |||
+ | '''م.سجودی''' | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
[[رده:کتاب جمعه ۲۷]] | [[رده:کتاب جمعه ۲۷]] |
نسخهٔ ۱۸ ژوئیهٔ ۲۰۱۱، ساعت ۰۹:۱۱
این مقاله در حال تایپ است. اگر میخواهید این مقاله را تایپ یا ویرایش کنید، لطفاً دست نگه دارید تا این پیغام حذف شود. |
بیتردید دمیتری شوستاکوویچ، یکی از متعهدترین موسیقیدانان معصر است. در ایران بیشتر او را با سمفونی هفتم که بهسمفونی لینینگراد معروف است و نیز اعدام استپان رازین که بر روی شعر یِوْگِیْ یفتوشِنکو ساخته شده میشناسند. اما کلیهٔ آثار شوستاکوویچ و بهویژه پانزده سمفونی وی سرشار از مضامین غنی و شور و شوقهای انسانی است، تحلیل آثار وی را بهفرصتی دیگر میگذاریم و اکنون برای شناسائی بیشتر وی مصاحبهئی را که در زمان حیات موسیقیدان با او انجام شده بهفارسی برمیگردانیم.
م.سجودی