دختر و گلدان: تفاوت بین نسخهها
(صفحهای جدید با 'thumb|alt= کتاب هفته شماره یک صفحه ۳|کتاب هفته شماره یک صفحه ۳ [[Image:KHN001P004.j…' ایجاد کرد) |
|||
سطر ۱: | سطر ۱: | ||
[[Image:KHN001P003.jpg|thumb|alt= کتاب هفته شماره یک صفحه ۳|کتاب هفته شماره یک صفحه ۳]] | [[Image:KHN001P003.jpg|thumb|alt= کتاب هفته شماره یک صفحه ۳|کتاب هفته شماره یک صفحه ۳]] | ||
[[Image:KHN001P004.jpg|thumb|alt= کتاب هفته شماره یک صفحه ۴|کتاب هفته شماره یک صفحه ۴]] | [[Image:KHN001P004.jpg|thumb|alt= کتاب هفته شماره یک صفحه ۴|کتاب هفته شماره یک صفحه ۴]] | ||
+ | |||
+ | این تابلو به سال ۱۸۷۲ ساخته شد و سال ۱۸۹۴ توسط کنت دوکاموندو به شانزده هزار فرانک (به پول آن زمان) خریداری و سرانجام، در ۱۹۰۸ به وسیله هم او به موزه لوور پاریس اهداء گردید. | ||
+ | دگا از نقاشان مشهور دوره امپرسیونیسم فرانسه است.امپرسیونیست ها که فریفته رنگ های زنده و روشن طبیعت بودند،هنر نقاشی را-که تا بدان زمان در چاردیوار کارگاه نقاشان زندانی بود-از آتلیه ها نجات بخشیدند،و سه پایه های خود را در دامان طبیعت و زیر نور آفتاب بر پا داشتند.به همین جهت است که تابلوهای این گروه از نقاشان سرشار از رنگ های شفاف و لبریز از شادی و زندگی است. | ||
+ | دگا برای اکثر تابلوهای خود اسبان و رقاصگان را موضوع کار قرار داده است؛ و این، بیشتر به خاطر نرمش و حرکتی است که در این فرم ها یافت میشود | ||
+ | اگرچه، دگا رنگهای خود را به سبز، قرمز و قرمز ارغوانی محدود کرده، این رنگها گاهی با ملایمت و گاه با خشونتی سرشار از لطافت در تابلوهای وی به کار رفتهاست. | ||
+ | دگا که از طرف مادر آمریکایی بود، چندی بدان سرزمین رفت ولی طبیعت آمریکا در رقبتی برنیانگیخت، و دگا از آنجا به مادر خود نوشت: | ||
+ | «من از همه اینها بی هیچ دریغی و افسوسی چشم فرو میپوشم ... زندگی کوتاه است و توانایی انسان نیز حدی دارد!» |
نسخهٔ ۳۰ ژوئیهٔ ۲۰۱۱، ساعت ۰۲:۲۱
این تابلو به سال ۱۸۷۲ ساخته شد و سال ۱۸۹۴ توسط کنت دوکاموندو به شانزده هزار فرانک (به پول آن زمان) خریداری و سرانجام، در ۱۹۰۸ به وسیله هم او به موزه لوور پاریس اهداء گردید. دگا از نقاشان مشهور دوره امپرسیونیسم فرانسه است.امپرسیونیست ها که فریفته رنگ های زنده و روشن طبیعت بودند،هنر نقاشی را-که تا بدان زمان در چاردیوار کارگاه نقاشان زندانی بود-از آتلیه ها نجات بخشیدند،و سه پایه های خود را در دامان طبیعت و زیر نور آفتاب بر پا داشتند.به همین جهت است که تابلوهای این گروه از نقاشان سرشار از رنگ های شفاف و لبریز از شادی و زندگی است. دگا برای اکثر تابلوهای خود اسبان و رقاصگان را موضوع کار قرار داده است؛ و این، بیشتر به خاطر نرمش و حرکتی است که در این فرم ها یافت میشود اگرچه، دگا رنگهای خود را به سبز، قرمز و قرمز ارغوانی محدود کرده، این رنگها گاهی با ملایمت و گاه با خشونتی سرشار از لطافت در تابلوهای وی به کار رفتهاست. دگا که از طرف مادر آمریکایی بود، چندی بدان سرزمین رفت ولی طبیعت آمریکا در رقبتی برنیانگیخت، و دگا از آنجا به مادر خود نوشت: «من از همه اینها بی هیچ دریغی و افسوسی چشم فرو میپوشم ... زندگی کوتاه است و توانایی انسان نیز حدی دارد!»