گفت‌وگو با شوستاکوویچ: تفاوت بین نسخه‌ها

از irPress.org
پرش به ناوبری پرش به جستجو
سطر ۴: سطر ۴:
  
 
{{در حال ویرایش}}
 
{{در حال ویرایش}}
 +
 +
بی‌تردید دمیتری شوستاکوویچ، یکی از متعهدترین موسیقیدانان معصر است. در ایران بیش‌تر او را با سمفونی هفتم که به‌'''سمفونی لینینگراد''' معروف است و نیز '''اعدام استپان رازین''' که بر روی شعر '''یِوْگِیْ یفتوشِنکو''' ساخته شده می‌شناسند. اما کلیهٔ آثار '''شوستاکوویچ''' و به‌ویژه پانزده سمفونی وی سرشار از مضامین غنی و شور و شوق‌های انسانی است، تحلیل آثار وی را به‌فرصتی دیگر می‌گذاریم و اکنون برای شناسائی بیش‌تر وی مصاحبه‌ئی را که در زمان حیات موسیقیدان با او انجام شده به‌فارسی برمی‌گردانیم.
 +
 +
'''م.سجودی'''
 +
 +
 +
  
 
[[رده:کتاب جمعه ۲۷]]
 
[[رده:کتاب جمعه ۲۷]]

نسخهٔ ‏۱۸ ژوئیهٔ ۲۰۱۱، ساعت ۱۰:۱۱

کتاب جمعه سال اول شماره ۲۷ صفحه ۱۰۲
کتاب جمعه سال اول شماره ۲۷ صفحه ۱۰۲
کتاب جمعه سال اول شماره ۲۷ صفحه ۱۰۳
کتاب جمعه سال اول شماره ۲۷ صفحه ۱۰۳
کتاب جمعه سال اول شماره ۲۷ صفحه ۱۰۴
کتاب جمعه سال اول شماره ۲۷ صفحه ۱۰۴

بی‌تردید دمیتری شوستاکوویچ، یکی از متعهدترین موسیقیدانان معصر است. در ایران بیش‌تر او را با سمفونی هفتم که به‌سمفونی لینینگراد معروف است و نیز اعدام استپان رازین که بر روی شعر یِوْگِیْ یفتوشِنکو ساخته شده می‌شناسند. اما کلیهٔ آثار شوستاکوویچ و به‌ویژه پانزده سمفونی وی سرشار از مضامین غنی و شور و شوق‌های انسانی است، تحلیل آثار وی را به‌فرصتی دیگر می‌گذاریم و اکنون برای شناسائی بیش‌تر وی مصاحبه‌ئی را که در زمان حیات موسیقیدان با او انجام شده به‌فارسی برمی‌گردانیم.

م.سجودی