وحدت مادی عالم هستی: تفاوت بین نسخهها
پرش به ناوبری
پرش به جستجو
سطر ۱۰: | سطر ۱۰: | ||
[[Image:7-159.jpg|thumb|alt= کتاب جمعه سال اول شماره ۷ صفحه ۱۵۹|کتاب جمعه سال اول شماره ۷ صفحه ۱۵۹]] | [[Image:7-159.jpg|thumb|alt= کتاب جمعه سال اول شماره ۷ صفحه ۱۵۹|کتاب جمعه سال اول شماره ۷ صفحه ۱۵۹]] | ||
{{در حال ویرایش}} | {{در حال ویرایش}} | ||
+ | |||
+ | د. گریبانف | ||
+ | مسئله وحدت جهان در پایان قرن نوزدهم و آغاز قرن بیستم با اهمیت بیشتری میان دانشمندان مطرح شده بود. در آن زمان با کشف الکترون، رادیواکتیویته و تغییر جرم اجسام متحرک (الکترون و دیگر ذرات درون اتم) غوغائی در محافل علمی بهپا شده و پایههای علوم در حال تغییر بود. مدتها پیش از آن که چنین اکتشافات عظیمی تحقق یابد، ماتریالیستهای متافیزیکی، یعنی ماتریالیستهائی که بهدیالکتیک واقف نبودند، به مادیت جهان پیرامون انسان میاندیشیدند و به وحدت مادی جهان معتقد بودند. آنان اعتقاد داشتند که ماده خاصهئی عام دارد که آن تغییر ناپذیری جرم است، | ||
[[رده:کتاب جمعه ۷]] | [[رده:کتاب جمعه ۷]] |
نسخهٔ ۲۴ ژوئن ۲۰۱۱، ساعت ۱۴:۰۱
این مقاله در حال تایپ است. اگر میخواهید این مقاله را تایپ یا ویرایش کنید، لطفاً دست نگه دارید تا این پیغام حذف شود. |
د. گریبانف مسئله وحدت جهان در پایان قرن نوزدهم و آغاز قرن بیستم با اهمیت بیشتری میان دانشمندان مطرح شده بود. در آن زمان با کشف الکترون، رادیواکتیویته و تغییر جرم اجسام متحرک (الکترون و دیگر ذرات درون اتم) غوغائی در محافل علمی بهپا شده و پایههای علوم در حال تغییر بود. مدتها پیش از آن که چنین اکتشافات عظیمی تحقق یابد، ماتریالیستهای متافیزیکی، یعنی ماتریالیستهائی که بهدیالکتیک واقف نبودند، به مادیت جهان پیرامون انسان میاندیشیدند و به وحدت مادی جهان معتقد بودند. آنان اعتقاد داشتند که ماده خاصهئی عام دارد که آن تغییر ناپذیری جرم است،