صدا: تفاوت بین نسخهها
پرش به ناوبری
پرش به جستجو
(تایپ شد.) |
جز |
||
سطر ۲۷: | سطر ۲۷: | ||
گرچه آمیخته به حزن نجیبی است، رفیق. | گرچه آمیخته به حزن نجیبی است، رفیق. | ||
− | + | <nowiki>*</nowiki> | |
این صدا بود که از روز نخست | این صدا بود که از روز نخست | ||
سطر ۳۷: | سطر ۳۷: | ||
تا که بیرون کشد از ورطهٔ مرداب مرا | تا که بیرون کشد از ورطهٔ مرداب مرا | ||
− | + | <nowiki>*</nowiki> | |
آه! گنجشک نحیفی که نشست | آه! گنجشک نحیفی که نشست |
نسخهٔ ۶ آوریل ۲۰۱۱، ساعت ۲۰:۲۵
تایپ این مقاله تمام شده و آمادهٔ بازنگری است. اگر شما همان کسی نیستید که مقاله را تایپ کرده، لطفاً قبل از شروع به بازنگری صفحهٔ راهنمای بازنگری را ببینید (پیشنویس)، و پس از اینکه تمام متن را با تصاویر صفحات مقابله کردید و اشکالات را اصلاح کردید یا به بحث گذاشتید، این پیغام را حذف کنید. |
برای صدائی سرودخوان
که در یک نوار باقی مانده است.
با صدای تو مرا اُنس عجیبی است، رفیق
با صدای تو که میآمیزد
صبحگاهان را با آتش و دود و بدرود
با صدای تو که از کوه بهشهر
همچو رودی روشن جاری است
نسج سبز نفس صبح بهاران را دارد
گرچه آمیخته به حزن نجیبی است، رفیق.
*
این صدا بود که از روز نخست
سنگ شد تا شکند آینهٔ خوابْ مرا
این صدا بود که شد حبل متینی همه نور
تا که بیرون کشد از ورطهٔ مرداب مرا
*
آه! گنجشک نحیفی که نشست
روی این شاخهٔ بالندهٔ صبح
و سرودش را چون پیچک خونینی با آن پیوست
گرچه از صاعقهها سوخت پروبالش، لیک
از صدای تو صدایش نگسست.