دربارهٔ هنر برای هنر: تفاوت بین نسخهها
پرش به ناوبری
پرش به جستجو
Hajar banoo (بحث | مشارکتها) |
Hajar banoo (بحث | مشارکتها) جز |
||
سطر ۱۵: | سطر ۱۵: | ||
عنوان: درباره هنر برای هنر | عنوان: درباره هنر برای هنر | ||
+ | |||
نویسنده: گیورگی والنتینو پِلخانوف | نویسنده: گیورگی والنتینو پِلخانوف | ||
+ | |||
ترجمهء: فرشته مولوی شیرازی | ترجمهء: فرشته مولوی شیرازی | ||
− | اعتقاد به هنر برای هنر آنگاه پدید می آید که هنرمند با محیط | + | |
+ | اعتقاد به هنر برای هنر آنگاه پدید می آید که هنرمند با محیط اجتماعی خود ناهماهنگ گردد. | ||
+ | |||
+ | البته شاید گفته شود که برای توجیه چنین حکم و نتیجه ئی پوشکین را نمونه آوردن کافی نیست. این گفته را رد یا انکار نخواهم کرد و این بار ، نمونه های دیگری، از تاریخ ادبیات فرانسه خواهم آورد، یعنی از تاریخ ادبیات کشوری که گرایشهای روشنفکرانه اش ـ دست کم تا نیمه قرن آخیر ـ در سراسر قاره اروپا گسترده ترین تاثیر |
نسخهٔ ۲۳ آوریل ۲۰۱۱، ساعت ۱۶:۳۶
این مقاله در حال تایپ است. اگر میخواهید این مقاله را تایپ یا ویرایش کنید، لطفاً دست نگه دارید تا این پیغام حذف شود. |
عنوان: درباره هنر برای هنر
نویسنده: گیورگی والنتینو پِلخانوف
ترجمهء: فرشته مولوی شیرازی
اعتقاد به هنر برای هنر آنگاه پدید می آید که هنرمند با محیط اجتماعی خود ناهماهنگ گردد.
البته شاید گفته شود که برای توجیه چنین حکم و نتیجه ئی پوشکین را نمونه آوردن کافی نیست. این گفته را رد یا انکار نخواهم کرد و این بار ، نمونه های دیگری، از تاریخ ادبیات فرانسه خواهم آورد، یعنی از تاریخ ادبیات کشوری که گرایشهای روشنفکرانه اش ـ دست کم تا نیمه قرن آخیر ـ در سراسر قاره اروپا گسترده ترین تاثیر